Hírek
Football Manager mélyebben – Edzés (II. rész)

Football Manager mélyebben – Edzés (II. rész)

Amint azt Facebook oldalunkon jeleztük, közkívánatra fordítottunk nektek egy cikket, amely az idei játék megújult edzését tanulmányozza és instrukciókat ad hozzá. Mivel az anyag elég hosszú, így két részre bontottuk, és elsőként a csapatszintű edzéssel foglalkoztunk, most pedig az egyéni edzésről lesz szó.

Ez az írás egy angol nyelvű cikk fordítása, melynek eredetijét a guidetofootballmanager.com oldalon találhatjátok meg.

Egyéni edzés

Az egyéni edzés ablakban baloldalt láthatod felsorolva a játékosaidat, illetve jobboldalt az éppen kijelölt játékosra vonatkozó jelentést. Ezt a jelentést megnézheted a játékos edzés adatlapján is. Használva a legördülő menüt, beállíthatod hogy a játékos mit eddzen, egy kifejezett tulajdonságot, vagy egy szerepkört tanuljon be, esetleg egy teljesen új pozícióra edzed át, vagy egy új mozdulatot taníttatsz be neki.

Bármikor meg tudod nézni az edzésjelentést egy játékosról, de minden hónap elején az asszisztens mindig küld neked üzenetet arról, hogy kik edzettek a legjobban illetve a leggyengébben, így tudsz hangsúlyt fektetni az elmaradott játékosok fejlődésére. Ha egy játékosod rosszul edzett az utóbbi időkben, felszólíthatod, hogy jobban erőltesse meg magát, ha személyesen beszélgetsz vele.

A jobb oldali edzésjelentés ablak, három panelre van felosztva. A „Feedback” panel megmutatja hogy az adott játékos hogy viszonyul az edzés terheléséhez illetve  fejlődéséhez. Ha a „View Player’s Development” gombra kattintasz, az elvezet a játékos edzés menüjébe ahol, meg tudod nézni hogy az edzőid hogy látják a játékos fejlődését. Itt ha rákattintasz egy tulajdonságra meg tudod nézni, hogy hogyan fejlődött az előző évben a játékos.

Az egyéni edzés panelen megnézheted, hogy éppen hogy viszonyul a játékos az edzésekhez. Ennek az értéke a következőktől függ:

– Nincs elég edzés betervezve

– A játékos egy olyan pozícióba szeretnéd beleedzetni, ami teljesen idegen tőle

– Gyenge az edzések minősége

– Nincsenek speciális edzők, pl.: fitness edző

– Túl megterhelőek az edzések

Ha a játékos boldogtalan az edzések miatt, alacsonyabb lesz a morálja emiatt pedig esni fog a pályán nyújtott teljesítménye is.

A játékosok egyéni edzésének intenzitása függ a „general training”-ben beállítottaktól. Minden egyéni edzés még ezt az intenzitást fogja fokozni. Így ha valamelyik játékos elégedetlen az edzésével miután állítottál neki egyéni edzést, csökkentsd azt, hogy ne elégedetlenkedjen tovább. ha ugyanakkor sok játékos bosszús, akkor inkább az általános edzés mennyiségén változtass.

A felkészülési időszakban amikor az intenzitás jó ha magasan van, jobb ha tartózkodsz egyéni edzéseket beállítani, így a játékosok jobban tudnak koncentrálni a szükséges kondi megszerzésére. A magasabb edzés intenzitás boldogtalanságot okozhat, alacsonyabb kondit, és sérüléseket

Ahogy boldogtalanságot okoz, úgy könnyebben is megsérülnek a játékosaid ha magas az edzés intenzitás.

Mindegyik fajta egyéni edzés más és más módon emeli a személyre szabott edzés intenzitást. Az edzés fajták  a következő arányban befolyásolják(fentről lefelé egyre elenyészőbben):

-Mozdulat edzés

– Fókusz – magas intenzitás

– Új poszt és fókusz átlagos intenzitáson(ezek egyenlőek)

-Fókusz- alacsony intenzitás

A „Fitness” panel edzés jelentés menüjében meg tudod nézni a játékos kondícióját és meccs erőnlétét. Mindkettő befolyásolja a játékosok teljesítményét a meccsek során, úgy mit, hogy mennyire sérülnek le, vagy hogy mennyit tudnak játszani mielőtt kifáradnak. A játékosok kondíciója ideális esetben minimum 92%-os, ha ez nem teljesül jobb ha mást játszatsz helyette. A meccs erőnlétet növelheted, ha a játékost elküldöd néhány tartalék meccsre ahol megszerezheti a kellő kondíciót.

A fitness panelen, a gyúród jelentést ad neked a játékosról. Itt meg tudod nézni hogy milyen személyiségű a játékos, illetve arról, hogy mennyire sérülékeny. Például azt mondhatja: „will rarely succomb to injury”. Ha a játékos Professzionális személyíségű akkor megenghedheted magadnak, hogy nagyon intenzív terhelésű edzést állíts be neki. Ha az edző atletikusnak (fine athlete)mutatja be a játékost, akkor magas a „Natural Fitness” tulajdonsága.

Minden lesérült játékos esetén a gyúród megbecsüli, hogy körülbelül mennyi időre fog kiesni. A játékosok könnyített edzéseket fognak végezni, mielőtt teljesen felépülnének, ekkor vált a piros ikon narancssárgává. Vigyázz, hogy ne kelljen játszatnod ilyen játékosokat, hogy elkerüld az újabb sérüléseket. Engedd hogy a kondíciója visszaálljon a megfelelő szintre, mielőtt játszatnád a meccseken.

Ha egy játékosnak nagyon gyenge a kondíciója, adj neki pár nap pihenőt, kiválasztva a „Training” legördülő menüből.  A játékos kifáradhat a szezon közben ha túl sok meccset játszik, vagy sok az edzés és kevés a pihenő napok száma.  Ha egy játékos kezd kifáradni azt  a gyúród fogja jelezni a „Fitness” ablakban, ahol megjelenik egy narancssárga „Rst” gomb. A kifáradt játékosoknak nem feltétlenül alacsony a kondíciója vagy a meccs erőnléte.

Egyéni edzésfókusz

Az egyéni edzésfókuszt arra használjuk, hogy egy játékos adott tulajdonságát vagy egy poszthoz, szerepkörhöz szükséges tulajdonságait extra edzés segítségével fejlesszük. Nem minden tulajdonság fejleszthető ezzel az edzésmódszerrel, valamint az emberfogás, labda nélküli mozgás és helyezkedés edzése csak olyan kluboknál elérhető, amelyek legalább szintű edzéslehetőségekkel rendelkeznek.
Nem mindegy ugyanakkor, hogy miképpen használjuk ezt az edzést. Sokkal okosabb döntés ha olyan tulajdonságokat edzünk, amelyek gyengébbek ahelyett, hogy az alapból jobb értékkel rendelkező tulajdonságokra fordítanánk hangsúlyt. A legjobb hatás elérése érdekében érdemes ezt szem előtt tartani. Például annak a játékosnál, amelynek 18-19-es gyorsulás és gyorsaság értéke van, nem érdemes erre a területre fókuszálni, viszont ha ezek az értékek alacsonyabbak, akkor sokkal egyszerűbben és gyorsabban tudjuk fejleszteni.

A legjobb, ha minden egyes játékosodat megvizsgálod és utána döntöd el, hogy kinek milyen tulajdonságát szeretnéd fejleszteni. Ahhoz, hogy a legjobb döntést hozd, mindenek előtt át kell gondolnod, hogy milyen pozícióban valamint milyen szerepkörben/szerepkörökben játszatod, vagy egy fiatal játékos esetében azt is figyelembe kell venned, hogy a jövőben milyen szerepkört és pozíciót szánsz neki. Ezután meg kell nézned, hogy az adott szerepkörhöz melyek a legfontosabb tulajdonságok, illetve vannak-e a játékosnak olyan értékei, amelyek a többihez viszonyítva gyengébbek, de úgy gondolod, arra szüksége van. Ha ezzel megvagy, válassz ki egy konkrét tulajdonságot, amelyet fejleszteni akarsz, vagy állítsd be, hogy egy adott szerepkört gyakoroljon amely néhány tulajdonságot fejleszt. A játékosnak nem feltétlenül kell abban a szerepkörben játszania, de ahhoz, hogy ilyent be tudj állítani, egy bizonyos szinten (és ez a competent) kell tudnia játszania azon posztok egyikén ahol az adott szerepkör alkalmazható. Azt, hogy egy játékos milyen posztokon tud játszani és azokhoz mennyire ért, a játékos adatlapján található Information fülre kattintva tudhatod meg.

A leghatékonyabban akkor tudod használni az egyéni edzést, ha fiatal játékosok legfontosabb tulajdonságait edzeted, hiszen bennük több a potenciál és nagyobb az esélye annak, hogy kiteljesedjenek. Ugyanakkor fontos az is, hogy az idősebb játékosoknak extra fizikai edzést tarts annak érdekében, hogy a fizikai tulajdonságaik értékei lassabban csökkenjenek.
Továbbá hasznos, ha a szabadrúgásokat, szögleteket, tizenegyeseket elvégző játékosod/játékosaid úgy edzenek, hogy ezek a tulajdonságok fejlődnek.

A következő tulajdonságok külön is fejleszthetőek:

Corners (szögletrúgás), Crossing (beadás), Dribbling (cselezés), Finishing (befejezés), First Touch (labdakezelés), Free Kicks (szabadrúgás), Heading (fejelés), Long Shots (távoli lövések), Long Throws (távoli dobások), Marking (emberfogás – a fent említett kritériumnak megfelelve), Passing (passzolás), Penalty Taking (tizenegyesrúgás), Tackling (szerelés), Technique (technika), Composure (higgadtság), Off the Ball (labda nélküli mozgás – a fent említett kritériumnak megfelelve), Positioning (helyezkedés – a fent említett kritériumnak megfelelve), Agility (agilitás), Acceleration (gyorsulás), Balance (egyensúly), Jumping (ugrás), Pace (gyorsaság), Stamina (állóképesség), Strength (erő).

Ebben a listában az olvasható, hogy melyik szerepkör edzése milyen tulajdonságokat fejleszt:

Kapus

Aerial Ability (“Légi” képességek), Command of Area (16-os uralma), Handling (Védés), One On Ones (Egy az egy ellen), Reflexes (Reflexek), Composure (Higgadtság), Concentration (Koncentrálás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Agility (Agilitás).

Sörpögető kapus (Sweeper Keeper)

Aerial Ability (“Légi” képességek), Command of Area (16-os uralma), Communication (Kommunikálás), Handling (Védés), Reflexes (Reflexek), Rushing Out (Kirohanás), Composure (Higgadtság), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés).

Söprögető (Sweeper)

Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Anticipation (Megérzés), Composure (Higgadtság), Concentration (Koncentrálás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Acceleration (Gyorsulás).

Libero

Dribbling (Cselezés), Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Anticipation (Megérzés), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Teamwork (Csapatmunka).

Középső védő (Central Defender)

Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Composure (Higgadtság), Concentration (Koncentrálás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Jumping (Ugrás), Strength (Erő).

Labdamegjátszó védő (Ball-Playing Defender)

Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Technique (Technika), Composure (Higgadtság), Concentration (Koncentrálás), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés).

Korlátozott védő (Limited Defender)

Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Positioning (Helyezkedés), Jumping (Ugrás), Strength (Erő).

Hátvéd (Full Back)

Crossing (Keresztlabda), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Anticipation (Megérzés), Concentration (Koncentrálás), Positioning (Helyezkedés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Acceleration (Gyorsulás), Stamina (Állóképesség).

Szélső hátvéd (Wing Back)

Crossing (Keresztlabda), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Acceleration (Gyorsulás), Stamina (Állóképesség).

Védekező középpályás (Defensive Midfielder)

Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Acceleration (Gyorsulás), Stamina (Állóképesség), Strength (Erő).

Mélységi irányító (Deep-Lying Playmaker)

Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Technique (Technika), Composure (Higgadtság), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés, Teamwork (Csapatmunka).

Anchor Man

Heading (Fejelés), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Anticipation (Megérzés), Concentration (Koncentrálás), Decisions (Döntések), Positioning (Helyezkedés), Work Rate (Munkabírás), Strength (Erő).

Középső középpályás (Central Midfielder)

First Touch (Labdakezelés), Long Shots (Távoli lövések), Marking (Emberfogás), Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Positioning (Helyezkedés), Teamwork (Csapatmunka).

Labdaszerző középpályás (Ball-Winning Midfielder)

Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Stamina (Állóképesség), Strength (Erő).

Box-to-box középpályás (Box-to-Box Midfielder)

Dribbling (Cselezés), Finishing (Befejezés), First Touch (Labdakezelés), Heading (Fejelés), Long Shots (Távoli lövések), Marking (Emberfogás), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Anticipation (Megérzés), Decisions (Döntések).

Támadó középpályás (Attacking Midfielder)

First Touch (Labdakezelés), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Flair (Ösztön), Work Rate (Munkabírás).

Előretolt irányító (Advanced Playmaker)

First Touch (Labdakezelés), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Flair (Ösztön), Teamwork (Csapatmunka).

Trequartista

Finishing (Befejezés), First Touch (Labdakezelés), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Anticipation (Megérzés), Composure (Higgadtság), Creativity (Kreativitás), Flair (Ösztön), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Agility (Agilitás).

Szélső középpályás (Wide Midfielder)

Crossing (Keresztlabda), Passing (Passzolás), Tackling (Szerelés), Anticipation (Megérzés), Decisions (Döntések), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Stamina (Állóképesség).

Szélső (Winger)

Crossing (Keresztlabda), Dribbling (Cselezés), Technique (Technika), Decisions (Döntések), Flair (Ösztön), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Acceleration (Gyorsulás), Agility (Agilitás), Balance (Egyensúly), Pace (Gyorsaság).

Védekező szélső (Defensive Winger)

Crossing (Keresztlabda), Dribbling (Cselezés), Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Technique (Technika), Decisions (Döntések), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Stamina (Állóképesség), Pace (Gyorsaság).

Belső támadó (Inside Forward)

Dribbling (Cselezés), Passing (Passzolás), Decisions (Döntések), Flair (Ösztön), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Teamwork (Csapatmunka), Acceleration (Gyorsulás), Pace (Gyorsaság).

Mélységi támadó (Deep-Lying Forward)

First Touch (Labdakezelés), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Off The Ball (Labda nélküli mozgás)

Előretolt támadó (Advanced Forward)

Crossing (Keresztlabda), Dribbling (Cselezés), Finishing (Befejezés), Heading (Fejelés), Anticipation (Megérzés), Composure (Higgadtság), Flair (Ösztön), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Work Rate (Munkabírás), Pace (Gyorsaság).

Célember (Target Man)

First Touch (Labdakezelés), Heading (Fejelés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Jumping (Ugrás), Strength (Erő).

Lesipuskás (Poacher)

Dribbling (Cselezés), Finishing (Befejezés), First Touch (Labdakezelés), Anticipation (Megérzés), Composure (Higgadtság), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Acceleration (Gyorsulás), Agility (Agilitás), Balance (Egyensúly), Pace (Gyorsaság).

Komplett támadó (Complete Forward)

Dribbling (Cselezés), Finishing (Befejezés), First Touch (Labdakezelés), Heading (Fejelés), Long Shots (Távoli lövések), Passing (Passzolás), Technique (Technika), Anticipation (Megérzés), Composure (Higgadtság), Creativity (Kreativitás), Decisions (Döntések), Off The Ball (Labda nélküli mozgás), Teamwork (Csapatmunka), Acceleration (Gyorsulás), Agility (Agilitás), Balance (Egyensúly), Pace (Gyorsaság), Strength (Erő), Jumping (Ugrás).

Védekező támadó (Defensive Forward)

Marking (Emberfogás), Tackling (Szerelés), Teamwork (Csapatmunka), Work Rate (Munkabírás), Stamina (Állóképesség), Strength (Erő).

Fókusz intenzitás

A fókusz intenzitása határozza meg, hogy a játékos mennyi időt fordít a megadott terület fejlesztésére. Az átlagos (average) beállítás kétszer annyi időt biztosít mint a könnyű (light), a kemény (heavy) pedig háromszor annyit. Az intenzívebb beállítás azt eredményezi, hogy a játékos tulajdonságai fejlődni fognak, sőt, gyorsan fognak fejlődni, ugyanakkor nagyobb lesz a játékos egyéni leterheltsége is. A legjobb megoldás ha minél magasabbra állítod, de figyelsz arra, hogy a játékos bírja is. Ha a játékos elégedetlenkedik, akkor jobb ha alacsonyabbra veszed az intenzitást, vagy esetleg nem is állítasz neki egyéni fókuszedzést. Ez általában akkor történik meg ha a játékos ezzel egy időben egy új posztot vagy egy új kedvelt mozdulatot is tanul, vagy az általános edzés intenzitása magasra van állítva.

Van néhány tulajdonság, amelyeket nem lehet külön edzeni, ezek: agresszivitás, megérzés, bátorság, koncentrálás, kreativitás, döntések, eltökéltség, ösztön, befolyás, csapatmunka, munkabírás, természetes erőnlét. Az agresszivitás, bátorság, eltökéltség, befolyás és természetes erőnlét nem edzhető az egyéni szerepkör edzéssel sem, míg az agresszivitás, bátorság, eltökéltség és befolyás az általános edzéssel sem fejleszthető.

Kedvelt vagy előnyben részesített mozdulat edzése

A játékosokat lehet edzetni úgy, hogy különböző mozdulatokat, mozdulatsorokat tanuljanak meg, amelyeket előszeretettel használnak majd a meccseken, de le is tudjuk szoktatni őket ilyenekről. Ez hasznos, ugyanis így a játékosunk hatékonyabban játszhat majd a neki szánt szerepkörben és jobban beleillik majd a taktikai elképzeléseinkbe.

Az edzést a játékos adatlapján belül a Training menüpont alatt állíthatjuk be neki úgy, hogy kiválasztunk egy edzőt aki foglalkozik vele. Egy beszélgetés kezdődik el ilyenkor a kiválasztott edzővel amelyben ő majd elmondja a saját véleményét arról, hogy a játékosunknak mennyire válna a javára az új mozdulat, és előfordulhat, hogy ajánl nekünk egy másikat, amelyet érdemesebb edzetni. Ezek után elfogadhatod a tanácsát, kitarthatsz a saját elképzelésed mellett vagy úgy dönthetsz, mégsem edzetsz ilyent. Nincs meghatározva, hogy mennyi idő alatt tanulja meg a játékos az új mozdulatot, de többnyire hónapok kellenek hozzá, és az is előfordulhat, hogy nem fogja megtanulni.

Ugyanakkor ha ilyen mozdulatokat edzetünk velük, akkor a játékos egyéni leterheltségi szintje növekedni fog, ráadásul sokkal nagyobb mértékben, mint bármely más egyéni edzés beállítása esetén. Éppen ezért javasolt minden más egyéni edzést megszüntetni, a fókusz intenzitását lecsökkenteni, esetleg az egész csapatra vonatkozó általános edzés intenzitását alacsonyabbra állítani ha úgy gondoljuk, hogy a kedvelt mozdulat megtanulása fontosabb.

Mielőtt elkezdenénk az előnyben részesített mozdulat edzését, bizonyosodjunk meg arról, hogy az megfelelő lesz az adott játékos számára. (Szerkesztői megjegyzés: erre is van egy leírás, melyet szintén lefordítunk hamarosan.)
Tartsd észben, hogy több olyan mozdulat is van amelynek használatát úgy is elérhetjük, hogy a játékos egyéni instrukcióit módosítjuk a taktikánkban, tehát meglehet, hogy fölöslegesen edzetjük neki, ráadásul taktikai sokoldalúságából is veszíthet így. Továbbá jelentős időpazarlás is, főleg ha a játékos nem tudja megtanulni az adott mozdulatot.

Néhány mozdulat negatív hatással lehet a csapat összteljesítményére. Például lassítja a játékot, miközben a csapatodnak gyors tempót állítottál be, rövid passzokkal operál, pedig te direkt passzos játékot szeretnél látni. Az ilyen és ehhez hasonló mozdulatokról minél előbb le kell szoktatni a játékosokat ha a taktikád úgy kívánja.

Előnyben részesített mozdulat taníttatása

Alternatív megoldásként a kedvelt mozdulatokat a fiatal játékosoknak egy idősebb által meg is lehet taníttatni. Az idősebb játékossal kell beszélni először erről, méghozzá úgy, hogy a chaten belül a Development kategóriát, majd a Tutoring opciót választjuk ki.
Ha találsz megfelelő párosításokat, akkor a taníttatás sokkal hasznosabb, mert ez nem terheli le a tanuló játékost, valamint ezzel egy időben a személyiségére is hatással van.

Új poszt betanulása

Ha új posztot edzetsz be egy játékossal, sokkal jobban fog tudni teljesíteni azon a poszton, annak ellenére, hogy az nem a természetes helye. Azok a posztok amelyeken képes játszani fel vannak sorolva a „Positions” ablakban. Ha új posztra edzetsz pénzügyileg is spórolsz. Például egy jobboldali középpályással begyakoroltathatod , az ellenkező oldali játékot, vagy egy középső védőt átképezhetsz védekező középpályássá is. Vagy ha egyjátékosod nem illik az általad kitalált taktikába, például te 4-4-2-ben játszanál, de a játékosod csak támadó középpályásként tudna játszani, átképezheted csatárrá vagy középső középpályássá, így a felállás változtatása nélkül tudtad játszatni a játékost. Támadásban pedig sok előnyt adhat, ha vannak olyan játékosaid akik helyet tudnak cserélni, ezzel előnyben leszel az ellenfeleiddel szemben. Azt is leellenőrizheted, hátha a játékos tulajdonságai megengedik, hogy sikeres legyen más egyéb posztokon is.

Az, hogy mennyi ideig tart elsajátítania az új posztot, függ attól, hogy mennyire fiatal a játékos, mennyi időt játszik az adott poszton, és hogy mennyire alkalmazkodó típus. Az alkalmazkodó képesség egy rejtett tulajdonság. Ha rendszeresen is játszik a játékos az adott poszton, akár öt évbe is beletelhet, mire megtanulja.

Lehetetlen úgy beállítani egy új poszt beedzetését anélkül hogy ne legyen a játékos boldogtalan, ha már az edzés intenzitása amúgy is nagyon magas. Ilyenkor érdemes visszavenned a többi edzésfajtából, ha fontos, hogy a játékos megtanulja az új posztot.

 

Comments

comments

About Huni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top
shared on wplocker.com